Sonett nastavuje standardy již 40 let
Na počátku byla voda a vědec Johannes Schnorr, který pomocí metody kapkového vzoru určil, do jaké míry byla pitná voda již na konci 60. let kontaminována detergentními povrchově aktivními látkami. Rozvinul myšlenku ekologického a ekonomického praní v modulárním systému a dal tak podnět k založení společnosti Sonett. Protože prací prostředky lze optimálně využít pouze tehdy, když se prací prostředek, aviváž a bělidlo dávkují odděleně. Zřeknutí se surovin z ropné chemie, naprostá biologická odbouratelnost, rezolutní odmítnutí genetického inženýrství, žádné enzymy a používání olejů a esenciálních olejů z ekologického pěstování jsou i dnes ekologickým kritériem udržitelného praní a čištění.
Praní a čištění je kulturní výdobytek, který je prospěšný lidem, ale také znečišťuje vodu. Naším úkolem je konstruktivním způsobem uvést praní a čištění do souladu s přírodou a zejména s vodou.
Vedle ekologie je sociální orientace na všech úrovních, tedy na zaměstnance, zákazníky a dodavatele, ústředním zájmem Sonettu a také základem našeho ekonomického úspěchu. Základ naší společenské odpovědnosti vidíme v našem chápání toho, že dnešní obchodní život je méně o konkurenci a vlastním zájmu a více o spolupráci a vzájemné podpoře. To má na společnost konkrétní dopad v tom, že své procesy a rozhodnutí řídíme v partnerském duchu tak, abychom daným situacím čelili kreativně a také vědomě a aktivně utvářeli dlouhodobou orientaci společnosti. To zahrnuje kultivaci kultury intenzivní diskuse s cílem plně využít potenciál všech zúčastněných. Mnoho povinností, zejména management, jsou s námi zaměstnáni ve spolupráci. Zisk zůstává ve společnosti nebo je převeden na neziskovou nadaci Sonett Foundation. V závislosti na vývoji podnikání je každoročně zaměstnancům rozdělována určitá částka jako zvláštní rozdělení. Neexistují žádné individuální bonusy za úspěch a výběry zisků. S našimi dodavateli vždy hledáme dlouhodobou spolupráci na základě důvěry, transparentnosti a osobního ocenění. Pro naše zákazníky, kterými jsou především bio velkoobchody, ale i prodejny zdravé výživy nebo podniky jako školy, hotely, školky atd., se vnímáme jako poskytovatel služeb, jehož potřeby a nároky jak vnímáme, tak chceme zpřesňovat.
Sonett je společnost bez tradičního vlastnictví. Jediným akcionářem je nadace. Sonett nelze prodat ani zdědit, tak to chtějí nadační stanovy a tak to přirozeně žije ve všech členech vedení a tak je půda pro nástupnictví firmy optimálně připravena. Zisky a společnost samotná nebyly nikdy chápány jako něco, s čím by se mělo zacházet jako se zbožím. Tento typ firemního chápání lze nazvat steward-ownership: právo na soukromé zisky, soukromé vlastnictví závodů a budov je zcela eliminováno – co však zůstává, je „vlastnictví odpovědnosti“.
Nezisková Sonett Foundation podporuje ekologické zemědělství, výzkum semen, výzkum vody, vývoj alternativních testovacích metod k pokusům na zvířatech, podporuje ekologické včelařství a různé ekologické, kulturní a umělecké iniciativy.
Znak sonetu je výsledkem interakce tří invaginovaných oblých tvarů. Dva z těchto tvarů se prolínají a tvoří upravenou osmičku připomínající pohybový tvar našeho oloidu. Třetí forma zahrnuje první dvě a spojuje je do sedmidílného celku. K dispozici je sedm povrchů, které umožňují pestrou hru barev v souladu se základní barvou etikety. Volný kulatý tvar nápisu balancuje na vertikálně psaném sloganu ekologicky konzistentní a dostává se k jádru tohoto základního motivu Sonett. Slogan zároveň podtrhuje název značky Sonett, který je rovněž psán svisle.